Dog care skyddssockor ...

... köpte vi till Jazz. De skulle skydda tassarna vid jakt i oländig terräng.

Det kom snabbt ett paket med åtta sockor för 250 SEK ungefär och tydliga anvisningar.

Jazz fick dem på sig på framtassarna under protest igår eftermiddag onsdag, såg förnärmad ut och  blängde oförstående på husse. Men när han väl hittat spår (antagligen räv den här gången)  så verkade han inte alls besvärad av dem, glömde nog bort dem helt och kunde röra sig obehindrat. Så långt fungerade det bra.
 

Efter tre timmars jakt, varav två och en halv var drevtid så såg sockorna ut så här. Erkännas ska att de hade skyddat framtassarna som ju är  mest utsatta, de var helt utan sår. Baktassarna var lite såriga och utan skyddssockorna hade framtassarna  varit rejält slitna. Jakten gick mellan Döverud och soptippen i rätt besvärlig terräng. Men sockorna är kanske mer att betrakta som engångsartiklar, åtminstone om hunden jagar i berg. Synd att inte materialet var mer hållbart. Då hade det varit en bra idé, men så där 60 kronor per gång blir i överkant.

Kommentarer
Postat av: Suss

Nu får du klura lite och tillverka egna av något bra material och på något smart sätt. Förskollärare är ju så pyssliga och en gång i tiden var du ju det. (Fnissar medan jag skriver, med ett fånigt leende på läpparna)!

Svar: Ha ha... visst stämde detta med pyssligheten - hos en del förskollärare på den tiden! Men tråkigt nog inte hos mig, det var kanske därför jag sökte mig till andra läraryrken! Nej det blir nog inga sockar tillverkade här, men jag hoppas på att man ska kunna tillverka såna här sockor som håller, det kan inte vara omöjligt.
Inga Magnusson

Postat av: Gunnel

När jag hade min hund Milou, så sydde jag ett par sockor till honom för han fick så ont i trampdynorna av snön. Det tog ca en kvart att få dem på honom och ca 10 sek för honom att dra av dem...så vi la ner projektet.

Svar: Ha ha.. det brukar inte vara populärt!
Inga Magnusson

2012-09-13 @ 21:35:00
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Herta

Hade ingen aning om att hundar sliter ut sug sådär.

2012-09-14 @ 23:20:21
URL: http://www.hertabloggen.bloggae
Postat av: Herta

Hade ingen aning om att hundar sliter ut sug sådär.

2012-09-14 @ 23:20:36
URL: http://www.hertabloggen.bloggae

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback