Skyddet av Lars Vilks kostar 20 miljoner per år!

Det kostar alltså 20 miljoner per år att skydda Lars Vilks, konstnären som valt att skymfa muslimer genom sin konst och sina föreläsningar.  Någonstans här finns en haltande logik. För mig är det självklart att han får stå sitt eget kast  och om det behövs skydd, betala det själv. Det han håller på med är ju bara en enda långvarig  sjuk egotripp! 
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-vara-minst-betydande-samhallskritiker/
 
Kvinnor som hotas till livet av sina X- män får då inte något skydd för miljontals kronor per år men så blir inte så få av dem ihjälslagna också, eller svårt misshandlade, medan den här Vilks  går hånfullt flinande genom livet.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Kan bara instämma! Man kan inte kräva att få provocera hur som och sedan räkna med att andra ska ta konsekvenserna och skydda honom.

Postat av: Inger Maryissa

jag har undefär likadana tankar som du om Lars Wilks...och jag tycker att han verklar lite knepig...
vad är han egentligen ute efter med sina teckningar m.m.
och sedan han var med i en antimuslimsk kongress i New York
och jag såg lite av det i ett program,
och på den kongressen sas många nedvärderande saker om muslimer
men han reagreade inte ens.
Visst är det viktigt med yttrandefrihet.....men den måste också användas med ansvar...
Och rasism, fördomar och att nedvärdera andra tycker jag inte är samma som yttrandefrihet.

Svar: Du uttrycker ungefär det jag känner inför den här mannen.,
Inga Magnusson

2012-10-07 @ 13:37:25
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Håller med dig fullständigt. På mig verkar det som han bara gör
det för att få gratis reklam. Det finns utsatta personer som verkligen hade behövt polisskydd, men de får vackert vara utan. Världen är skev.

Svar: Du har rätt, inte minst ett antal kvinnor som hotas till livet av sina x-män och också dödas eftersom de inte får samma skydd som Vilks.
Inga Magnusson

2012-10-07 @ 16:19:18
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Gunnar

Ja varför skulle han göra dom där "konstverken " för. Han säger att det handlar om konstnärlig frihet men jag tror bara han ville skapa uppmärksamhet fär den egna personen.
Pengarna för att skydda honom skulle kunna gör bättre nytta nånannastans.

2012-10-07 @ 19:07:16
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Lena

Håller helt med dig! Han gör allt för att få uppmärksamhet - konst kan man väl knappast kalla det.

Elosabeth ? ? med Ecco homo har samma lust att "chockera". Just nu håller hon på att med en målning mobba kung och drottning, som inte kan försvara sig. Vem gillar vuxenmobbning?

Svar: Jsg insåg inte att Ecco Homo var samma person nu mobbar kungen. Avskyvärt! Varför måste en del människor, såsom kungahuset, vara fredlösa i olika sammanhang?
Inga Magnusson

2012-10-07 @ 20:09:20
Postat av: Lennart Carlstedt

När Lars Vilks uttalde att vi har för många invandrare och att vår svenska midsommar därmed var hotad förlorade jag respekten för honom. Och Uppdrag granskning var ju bland det värsta jag sett - en sån rasistorganinsation.

Kungabilden tycker jag var tafflig och dålig - men Ecce Homo är en mycket finutställning! Oerhört starka och vackra bilder som på sitt sätt är lika utmanaden och provokativa som Jesus själv var på sn tid. Han umgicks med skökor, publikaner och syndare. Det handlade inte om att nedvärdera relgionen - Elisabeth Olsson är ju själv kristen. Provokativ konst behövs också - och denna var ur konstnärlig synpunkt lysande. Det kan man inte säga om kungabilden och dessutom var ju Camilla H inte ens tillfrågad..

2012-10-07 @ 22:51:19
Postat av: TT

Så bra skrivet! Jag har ärligt talat inte tänkt tanken så... bara mest funderat på vad det är som driver den mannen...

Svar: Tja 20 miljoner borde räcka till att skydda åtminstone 40 kvinnor i landet från hotfulla män. Bättre använda pengar!
Inga Magnusson

2012-10-08 @ 22:15:40
URL: http://tyratok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback