Silvrets rike av Conn Iggulden

Nu har jag till slut läst den,fjärde delen i serien om Djingis Kahns rike. De andra heter, Stäppens krigare, Bågens mästare och Bergens väktare. Jag får erkänna att jag ibland hoppar över en del av de långa beskrivningarna av stora slag. Men för övrigt är Igguldens historiska romaner läsvärda. Han är en god berättare och det är spännande historier som ligger rätt nära verkligheten. Boken avslutas med ett kapitel som förklarar var han avvikit från vad som verkligen hände historiskt sett och varför han gör det. Känns bra att få kunskap om en annan tid.
Nu när den boken är avklarad så fortsätter jag med den senaste i serien, Dynastins arvinge. Det är också en tegelsten. Mycket rolig läsning.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Jag ser gärna filmer av det slaget, men kan tycka att vissa av böckerna är alltför tröglästa...konstigt, men sant! :)

Postat av: soffie

tack för boktips:)

2012-10-27 @ 22:09:08
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback