Marodör i trädgården ...

... är jag som nu river bort pelargonior som fortfarande blommar i krukor. Suss / Leontina skulle gråta om hon sett  min framfart med pellorna idag. Men jag vet att det blir svårt att få tag på vinterväxter efter Allhelgonahelgen, så det är lika bra att ta itu med vinterplanteringarna nu innan jorden fryser till is.
 
Älgjakten är avslutad idag på Harnäs vvo. Det fattas kanske något djur till avskjutning, men nästan alla av de 30 älgarna på licensen är avlivade. Både hundjakten och drevjakten verkar ha fungerat bra. Gubben är nöjd, han har inte skjutit något själv  i år men haft tillgång till två duktiga hundar; Trixi och Ninni från Norane. Och det har betytt flera spännande jakter där andra har skjutit.  Och det har varit fint väder nästan hela tiden och vi har haft trevliga gäster under veckan.  På söndag får vi kött och jag är väl förberedd med avfrostade frysar och massor av plastpåsar i förråd.

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Här är pellisarna redan nedställda i källaren. Sommaren är definitivt över.

Postat av: Gunnar

Grattis till en lyckad jakt! Kan tänka mig att det nu är en hel del jobb med att ta vara på köttet.
Våra Pellisar är inne som tur är eftersom det har varit minus tre grader i natt..
Trevlig helg!

2012-10-12 @ 09:26:02
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com
Postat av: Herta

I år skall pellisarna in i huset. Få se hur det kommer att bli?

Svar: Skriv gärna om det på bloggen så vi andra får se hur man ska göra!
Inga Magnusson

2012-10-12 @ 19:11:56
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Herta

ok

2012-10-14 @ 11:37:57
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback