Total separation ...

... medelst amputation känns det som om den högra stortån önskar mest av allt just nu. Den bultar och värker ilsket! 
 
Jag klantade mig tidigare idag i fönsterputsandet, såg inte häftstiftet som låg på golvet och trampade in det i stortån.  Med viss självövervinnelse lyckades jag dra ut det igen, det känns motbjudande att dra ut vassa föremål som letat sig ner i köttet.  Isch!
 
Men nu gör det rejält ont som sagt och jag går och ältar ett gammalt ordspråk; små sår och fattiga vänner ska man inte ringakta. Den här stortån finns inga chanser att ringakta eller glömma bort.
 
Asch det är säkert bra imorgon, fredag den 30: november!

Kommentarer
Postat av: Herta

Du måste förståss kontakta sjukvården i ärendet om det blir det minsta som sådant inte skall se ut. Små sår och små vänner skall man vara rädd om, sa mamma.

Postat av: Lena

Skynda dig iväg till doktorn, innan helgen.

Bakterier inne i ett sticksår är inget att leka med.

2012-11-30 @ 10:17:45
Postat av: Inger Maryissa

Aj.....vilken otur !!
kan tänka mig det gjorde ont och gör ont.
Men om det fortsätter göra det, så kanske bäst du kollar upp på vårdcentralen så du inte har fått en infektion i tån.
Ha en fin fortsatt fredagskväll och helg

2012-11-30 @ 22:32:08
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Lennart Carlstedt

Spännande mat! Det går ett annorlunda och mycket bra program på TV av Fredrik Önander, Kinas mat. Inte bara mat utan också människorna och kulturen. Han talar kinesiska och har besöökt många olika miljöer. Vem kunde tro att Kinakål kunde bli så läckert?

2012-11-30 @ 22:40:52
Postat av: Marie

Aj, det skär i hela mig när jag läser detta.

2012-12-01 @ 08:23:09
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback