Reklamen försvann omedelbart ...

... när jag betalade in årsavgiften för bloggandet; 500 SEK. Som sagt värt varenda krona!

En får tacke!

Sen ingår gratis något som heter egen domän om jag vill ha det när jag betalar för 12 månader på en gång. Jag gick in och kollade vad det nu var för nåt. Det såg krångligt ut, man måste byta adress. Lätt skräckslagen stängde jag direkt ner den sidan och hoppades att jag inte hade tryckt på någon beställningsknapp. 

Tänk om de här som säljer internettjänster av olika slag fattade att kruxet med att sälja  inte handlar om att ha bästa varan till lägsta pris, utan om att förklara vad det handlar om så att vanligt folk begriper, alltså alla vi som har noll koll, vi som inte ens förstår orden. Jag vet ju inte  vad en domän är, vet inte vad jag skulle ha för nytta av den och jag tror att jag delar den okunskapen med en stor del av svenska folket. Men det sitter långt inne hos var och en av oss att erkänna våra tillkortakommanden i den här nya branschen.   

De som sköter om reklamen för såna tjänster borde inte vara fackfolk utan såna som jag, för jag vet vad som borde stå där så att informationen går fram och blir begriplig för vanliga dödliga. Detta utifrån samma princip att det borde inte vara matematiska snillen som skriver matteböcker utan någon som har svårt för ämnet. Logo!

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Inga

Mitt första besök här hos dig - via Gunnel (Pantertantens passioner)

Upptäckte att du har mycket intressant att läsa :)

Så bra att du fick bort reklamen - föredrar reklamfria bloggar!

Ska kika vidare lite här... återkommer :)

Postat av: Veiken

Hej!

Bra att du blev av med reklam du ite vill ha. Jag har en egen domän. veiken.se Jag betalar ca 300 :- / år och då ingår adressen. Det är en egen sida(jag äger den) och kan göra precis som jag vill( lägga in . Jag har support dygnet runt om jag behöver.

Bloggen ligger på en wordpress plattform och är placerad i ett webbhotell som sköter allt. Det heter one.com

Nu blev du nog bara virrigare antar jag! Det är lätt när man kommer i i det!

2012-05-11 @ 19:36:00
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Gunvor

Konstigt! Såg aldrig nån reklam på din blogg, trots frekventa besök. Det måste ha dykt upp hastigt. Visst är det tröttsamt, speciellt om det rör sig, och farligt om det är nåt man försöker klicka bort men som man fastnar på i stället.



Men nog borde du kunna få betalt för reklam, så populär som den här bloggen är :-)

2012-05-11 @ 20:39:26
URL: http://svenska.iedior.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback