Ledig onsdag.



Jodå den blir ledig. Fast ibland dyker det upp skolarbetsuppgifter som jag spontant vill göra, fast det är ledig onsdag. Men jag tränar mig på att värja mig för de egna ambitionerna. Jag vill ju verkligen inte jobba mer än 80 % och då måste jag försöka avstå även sånt som känns meningsfullt och frestande att göra på den lediga dagen.

Nja, helt ledig blir den inte ändå. Eftersom jag inte gjorde så många knop förra veckan så fanns en hel del att göra med husen och uthyrningen under  helgen som gick  och mycket återstår: kolla bokningar och betalningar, tvätta täcken, kuddöverdrag, madrassskydd, sängskydd till 10 sängar. Få allt torrt trots regnväder. Och så tvätta duschdraperier och mattor och byta ut allt som är trasig och slitet.  Kolla igenom att köksutrustningen innehåller det som behövs och inget är trasigt. Tre sängar slängdes och byttes mot nya i år. Anslagstavlorna har jag rensat upp, slängt gammalt och satt upp ny info. Lite plotter och klipp utomhus. Städa sånt som vi glömde be städfirman att göra.  Nya utemöbler till ett hus köptes, de gamla var murkna. En ny båtbrygga blev det också. Gubben lagar och servar båtarna.

Men snart kommer det färsk sparris! Vi laddar för det!

Kommentarer
Postat av: Zarah

JA, arbetslös blir du inte! Är det inte skolarbete så finner du andra meningsfulla uppgifter i livet. Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback