LCHF avslut

Nu slutar jag med LCHF. Det skulle jag har gjort egentligen efter ett par veckor men det blev alltså två månader bara för att det var så god mat och ett sånt behagligt mående.

Men det har varit lite abstinens, mest efter praliner men också efter morötter och potatis. Nu bryter jag för den här gången. Bukspottkörteln har fått vila lite från sin normalt hektiska  insulinproduktion. Men nu drar det igång igen med vanlig mat.

Idag blev det färsk torskrygg, inhandlad vid Bergvik i Karlstad. I morgon blir det tjälknöl som står i ugnen nu i natt. Mat är roligt att planera och laga.  I kväll blev det dessert också, mer om det i nästa inlägg-

Kommentarer
Postat av: Marie

Resulterade din tid med LCHF till någon viktnedgång att tala om? Liiite nyfiken är man ju. ;-))

Postat av: Inga Magnusson

Marie: Ja, jag tappade en 3 - 4 kilo under de här två månaderna. Men viktnedgången var inte primärt avsikten, jag har inte så många extrakilon att ta av. ´Kanske hade tappat mer om jag haft övervikt.

2012-03-04 @ 10:57:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

3-4 kilo är ju inte så dumt, speciellt inte om man är smal redan från början.

2012-03-04 @ 14:00:22
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback