Köper jag inte i år!


Förra året köpte jag ett antal såna här påskliljor som inte var utslagna utan knoppiga. De slog aldrig ut, knopparna bara torkade ihop och det blev inget. I år bojkottar jag dem och köper istället penseer och de här små påskliljorna som redan blommar, heter kanske tazetter.

Söndag eftermiddag med strålande solsken och vackert väder gick till att städa i trädgården, slänga skräp, ta in och göra rent lyktorna, slänga vissna vinterväxter, byta jord i alla krukor och plantera det jag köpte igår i Karlstad. Nu känns det som om våren är på väg.

Uppdaterat måndag morgon: Ha ha... typiskt att det snöat inatt när jag nu fått vårblommorna på plats!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Känner igen det där med intorkade knoppar. Numera köper jag också alltid blommor som är utslagna, så får jag åtminstone njuta en liten stund av dem. Här är det vårvindar friska, så det gäller att hålla i hatten.

Postat av: Lena

Påskliljor är alltid påskliljor, i olika storlekar. Tazetter är de lökarna, som man själv driver fram i december till vita doftande julblommor.



Senare i veckan kommer skön sommarvärme!

2012-03-19 @ 15:49:03
Postat av: Inger Maryissa

Jo, trist när man köper blommor som inte slår ut

men tur att det finns sådana som redan börjat blomma

Ja, nu är våren äntligen på väg...ljuvliga tider väntar..

ha det så gott

2012-03-19 @ 17:39:57
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Veiken

Vad tidigt du börjar. Jag väntar nog ett tag till. Kanske jag sätter i gång till påsk. Vis av erfarenheten som jag är ;)

2012-03-19 @ 18:11:58
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Annijka

Så skönt att det inte bara är vi här i norr som fått lite mer snö. kram.

2012-03-19 @ 21:06:52
URL: http://badtant.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback