Guldramspeglar i kavalkad!

Jag har verkligen dammsugit "guldramspeglar till salu" i min närhet. Här är ett urval av sånt som vore möjligt storleksmässigt och prismässigt.  Först tänkte jag sätta in spegelglas direkt på väggen och så rama in med guldkakel. Men det fanns inget som var snyggt. Sen var tanken att istället för guldkakel ta och beställa en guldram på ramaffären och limma på runt spegeln. Men det verkade lite lätt ohygienskt i ett våtutrymme. Så det ändade upp med att det blir kakel på väggarna utan spegel och så köper jag helt enkelt en pråligt guldspegel och sätter på väggen i våt/ duschutrymmet / toa. Hyllor får bli bredvid. Ovanför spegeln ska det alltså bli en Topeliuslampa har jag tänkt. Om jag gör så så finns möjlighet att sätta in ett vanligt badrumsskåp om nån vill någon gång. Om någon har synpunkter på speglarna så mottages de tacksammeligen. Det ska vara kitsch, det är tänkt så. Om någon undrar över valet.















Kommentarer
Postat av: Lena

Jag undrar hur dessa "finspeglar" klarar våtrumsmiljö. Guldet, limmet, kartongen (?) på baksidan, träet mm måste dra åt sig fukt och vad händer sedan? Dom är ju gjorda för torra miljöer.

Hygieniskt tycker jag det blir äckligt med alla krusiduller, som samlar damm och sedan fukt.

2012-03-06 @ 08:25:17
Postat av: Inga M

´Lena: Ja, vi får se hur det går med speglarna och eventuell fukt. Nu är det golvvärme i det här utrymmet så det kanske inte blir så fuktigt ändå, vi får se. Det går ju som jag skriver att ändra om man vill och sätta in ett vanligt badrumsskåp.

Postat av: Suss

Spegel kan jag inte välja åt dig, men så roligt att få se dig på så många bloggbilder, det är man inte bortskämd med. Vad fint det blir, kaklet var jättesnyggt.

Du, balkongen används hela sommaren, vi måste dit nästa gång du kommer!

2012-03-06 @ 20:57:10
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Lena igen

Det finns förhoppningsvis en ventilationsfläkt också? När många människor duschat varmt brukar annars dimman ligga tät länge efteråt.

2012-03-07 @ 07:48:34
Postat av: Inga Magnusson

Suss : Absolut!



Lena: Ja, det finns en mekanisk fläkt.

2012-03-07 @ 07:54:30
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback