Tja en dag till ...

... har gått; "alla de här dagarna som kom och gick, inte visste jag att de var livet" diktade väl Kjell Olof Feldt eller också citerade han någon annan, jag minns inte så noga.

 Det var en dag med en hel del kompledigt från jobbet; friluftsdag då jag är totalt oanvändbar i min yrkesroll. Sen var det möten; ett trevligt, upplyftande och positivt samt ett som var nedslående, deprimerande och negativt!  Undrar om jag borde ta jobb i en korvkiosk eller nåt? Antagligen skulle jag göra mer nytta där än i min nuvarande profession. Jag har ofta undrat hur det skulle vara att jobba med matförsäljning eller matservering. Mat ligger väl i släkten antar jag.

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag minns bara hans löntagarfondspoesi.

Postat av: Inga Magnusson

Selma: "Löntagarfonder är en djävla skit, nu har vi baxat dem ända hit". Var det så tro? Jag minns inte så noga. Asch, det kanske var andra som hittade på och han som skrev för att fördriva tråktid i riksdagsbänken.

2012-06-06 @ 08:12:04
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zarah

Tror inte att Kjell-Olof Feldt är den som kommit på detta. Jag förknippar det med Bodil Malmsten, men vet inte om det är hennes ord. Ska bli intressant att se om någon annan vet mer bestämt.

2012-06-06 @ 10:38:28
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: anne

När man googlar får man fram namnet Stig Johansson, svensk afrodisiak är han inte, men kanske afroistiker? :)

2012-06-06 @ 17:04:41
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback