Vatten ställer till det...

... både här och där och stackars smålänningar!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/hogsby-gor-sig-redo-nar-eman-vantas-svamma-over
 
Det kommer väldigt lokalt det som kommer här. Inge och Rolf på Hästöna var ute och lagade stora gropar och rännor idag på Egenäsvägen efter gårdagens skyfall.
 
Nu räcker det för min del med regn i sommar, jag vill ha sol nu ett par veckor. Eller ska det bli besannat som spontant föll mig och andra in tidigt i våras; Detta konstiga högtryck tidigt på våren med 30 graders värme blir den enda sommar vi får.

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Blåsigt i Halland men regn och blåst kom i natt. Lär hålla på t o m nästa vecka. Men tidigare väder i år påverkar inte vädret senare i sommar enl SMHI. Men kanske är det dags att ompröva beslutet att man ska få bygga mycket närmare stränderna än tidigare..Att anlägga fler våtmarker som kan suga upp vattnet är också en god idé.

2012-07-11 @ 00:07:22
Postat av: Marie

Även om jag tycker att regnet förstör en del även på min semester så kan jag inte riktigt klaga ändå, det är hanterbara mängder som dimper ner där jag bor. Dessutom hade regnet den goda smaken att komma i natt och nu är vädret hyfsat igen. :-)

Postat av: Mia

Vatten precis som eld bör hålla sig där vi människor vill, annars blir det lätt katastrofläge!

2012-07-12 @ 11:59:25
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback