Semester på hemmaplan ...

.. blir det nu. Vi kan inte ge oss iväg på långväga semester under sommarhalvåret, men nu ska vi testa att semestra ändå. Vi har bestämt oss för att under den vecka som kommer så ska vi bara syssla med sånt vi tycker om att göra, inget annat. Jag lagade mat igår så vi har ett lager för flera dagar bara att tina upp och värma. Jag har laddat med två böcker så det kvittar att det kommer att regna en del; Mons Kallentofts "Höstoffer" och Conn Igguldens "Silvrets Rike". Jag har ju läst Igguldens historiska romaner förut. Detta är den fjärde i serien om Djingis Kahn. Det ska bli roligt att se om det funkar att koppla av fast vi är hemma, det blir första gången vi prövar. Det kanske visar sig att det är helt onödigt att åka långt bort, det går att semestra hemma! ;-))

Kommentarer
Postat av: Ailas

Det finns ingen anledning att åka någonstans under sommaren, det tycker jag. Särskilt inte, om man har möjlighet att åka iväg vid andra tillfällen.
Själv gör jag småutflykter häromkring och älskar det. Plus att jag njuter av andras berättelser och bilder från sina resor. :) Just nu är dottern på långsemester på Fiji och ena sonen med hustru på vackra Madeira. De - liksom jag - njuter. :)

"Höstoffer" tilltalade inte mig alls. Det ska bli spännande att höra vad du tycker.

Postat av: Lena

Ni kommer att få en härlig semester på hemmaplan. Där har ni alldeles säkert ordnat det, så att ni trivs maximalt. Var annars?

Borta bra, men hemma bäst!

2012-07-07 @ 16:09:46
Postat av: Anonym

härligt med semester för dej nu, jag ska med hålla mej på hemmaplan nu efter Spanien dte blir någon enstaka endagarstur:) kramen till dje

2012-07-07 @ 21:50:31
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Anonym

härligt med semester för dej nu, jag ska med hålla mej på hemmaplan nu efter Spanien dte blir någon enstaka endagarstur:) kramen till dje

2012-07-07 @ 21:50:45
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Lennart Carlstedt

Bästa tiden att åka utomlands är höst, vinter och vår tycker jag.

2012-07-07 @ 22:33:59
Postat av: Mia

I år har jag definitivt ingen lust att resa bort, brukar endast resa inom Norden på sommaren för övrigt också. Reser gör jag tillräckligt under resten av året... :-)

2012-07-08 @ 11:49:42
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Herta

Låter perfekt. Vi med våra åtaganden hela sommaren har bokat så det bär iväg en sväng i sommar, dit vi aldrig annars är. Också ett sätt attkoppla av.

2012-07-08 @ 12:04:22
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Herta

Låter perfekt. Vi med våra åtaganden hela sommaren har bokat så det bär iväg en sväng i sommar, dit vi aldrig annars är. Också ett sätt attkoppla av.

2012-07-08 @ 12:04:32
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback