Blomfunderingar

Jag tror att jag hejdar min åldersglömska genom att försöka komma ihåg vad blommorna har för namn. Nu tror dottern att det kanske är så att just de här gamla kunskaperna är de sista som faller ut ur minnet, men jag gillar det i alla fall.
Här finns ormbunke, nåt gräs, prästkrage, en gul blomma som ser ut som lysing, men kanske inte så praktfull som praktlysingen hemma i trädgården och så en liten blåröd mörk sak längst ner som jag inte vet vad den heter. Och aldrig har vetat heller, så den har jag inte glömt bort.

Kommentarer
Postat av: mormor Hannele på Hisingen

nästan likadan bukett jag fick, åldern har inte så mycket med saken att göra, köp en fin blomsterbok på loppis...

Postat av: Znogge

Vilken fin sommarbukett!

2012-07-27 @ 10:02:30
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback