Barnbarn dag ett

Utflykt med Busterbåten blev det, mete och fiske. Inget napp, jo napp flera, men inget uppdraget. Sen åkte vi ut och grillade här, trevlig plats!
 
Fast det fanns en hel del av de här objudna gästerna där innan. Jag desinficerade allas skosulor när vi kom hem. Men jag vet att det är fåfängt, de finns ändå runt oss på flera ställen. Det är bara en tidsfråga innan jag också har trädgården full. Mördarsniglar, spansk skogssnigel. Om de representerar mångfald eller enfald vet jag inte. Det är en art vi klarat oss utan i århundraden och jag skulle inte sakna den om vi slapp ha den i fortsättningen, men jag vet inte effektivt bekämpningsmedel. Vi har klarat oss länge ändå.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Vi klipper av dem med en sekatör. Snabbt och skonsamt. Finns ingen effektiv bekämpning även om myskanden kan äta många sniglar. De gillar inte ojämna ytor så man kan lägga grus runt rabatterna. Vi har några få här men är förskonade i år och har aldrig haft särskilt många.

Svar: Tack för tips!
Inga Magnusson

2012-07-18 @ 23:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback