Olaglig avlivning av varg ...

... sker då och då. Just nu lär det vara tre polisutredningar igång i landet med den rubriken. Det blev som vi förutspådde; i kölvattnet på en havererad rovdjurspolitik så tvingas allt fler människor att ta saken i egna händer för att inte vardagen ska bli olidlig när de här djuren blir närgångna eller ställer till skada.

Carola Häggqvist kommer åtminstone att klara sig från elaka rovdjur ser det ut som. Enligt dagens tidning har hon ett förhållande med Marcus Werjefeldt, ordförande för nybildade politiska partiet Naturdemokraterna, det som säger nej till varg i Sverige och förespråkar en levande landsbygd. Han är till yrket jägare och jagar bl.a. björn. Nog kan Carola bidra till att landsbygden blir mer levande åtminstone i trakterna kring Hjo då. Nu fick jag skvallra lite också. ;-).


Marcus Werjefeldt, bild lånad från hans blogg.

Jag kan bara önska Carola lycka till! Enligt min erfarenhet är jägare bra sällskap och så får man mycket frisk luft och motion om man vill träffa dom ibland. Här kom vi just hem från en sista jakttur med Oskar. Nu är det nog def slut till nästa säsong.

Vi har gäster i kväll så nu vidtar förberedelser. Det ska bli roligt att träffa R och M igen. Det var ett tag sedan.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Med tanke på att hennes före detta man sköt rådjur från sovrumsfönstret så...

Postat av: Inga Magnusson

Znogge:Ha ha... ja visst ja, det hade jag glömt bort.



Fast jag skulle gissa att den här nye mannen inte jagar från sovrummet. Vi får tro att han använder sovrummet till det som det är avsett till istället. ;-)

2012-01-29 @ 10:06:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Zarah

hehe... tja, det är med enfrågepartier har jag inte så mycket för. Ska den stora frågan gå ut på att skjuta rovdjur, ja, då lär de nog inte ens konkurrera med sd eller kd om plats i riksdagshuset. Det är mitt förhandstips! s

2012-01-29 @ 11:03:57
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Zarah: Ambitionen med Naturdemokraterna är inte att bli ett stort parti som jag uppfattar det, för det vore naturligtvis inte bra. Men att bli ett litet riksdagsparti så att de många människor som idag känner sig överkörda i rovdjursfrågorna får åtminstone en röst som hörs i riksdagen.



Jag tror och hoppas att man lyckas med det. I Expressens opionsenkät så såg det ut som om deras 0-vision för varg i Sverige har stöd av mer än 10 procent.

2012-01-29 @ 11:41:09
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback