Christer Lindarw ...

... i Stjärnorna på slottet, vinner min sympati och min respekt genom det här programmet. Hans livshistoria är gripande med den frånvarande Speedwayidolpappan som till slut (när Christer är 16 år och på väg att flytta hemifrån!!!) gifter sig med den ensamstående mamman som Christer växt upp med.

Hans skicklighet som dramatiker blir synlig när han guidar deltagarna genom sin dag i en berg-och-dalbana i skräck och skratt, prestationer och slapphet. Hela tiden känns han alldeles äkta och genuin med en fascination för kitsch och glamour.

Jag har varit skeptisk till Stjärnorna på slottet när en del program har gått ut på att tussa ihop deltagarna, men det här varit riktigt bra.


Kommentarer
Postat av: Selma

Han verkar så oerhört sympatisk, Sveriges vackraste kvinna.

Postat av: anne

Jag hade tänkt se just detta avsnittet men så kom en nyårstrött tentaläsande son in och vile skjuta litet monster (eller vad det nu var han sköt på), så den distraktionen kunde han väl få.



Jag såg slutklämmen på showen från Börsen igår kväll, After Dark känns inte alls nytt längre (inte som på 80-talet!), men Christer Lindarw är en person som verkar väldigt äkta. Trots kitsch och blingbling. Jag googlade fram en artikel från hans hem och det är allt annat än glitter, kitsch och blingbling, väldigt strikt och snyggt. Och så känner man ju med honom att han aldrig träffat en livspartner, att dras till straighta män kan inte ha varit helt lätt.

2012-01-01 @ 21:55:19
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Susanne P

Visst är det intressant att se och lyssna på alla människoöden.

Läste att du köpt ett par Icebugs! Jag har funderingar på ett par också. Jag är så trött att gå omkring och spänna mej och vara rädd att halka.

Kram & god fortsättning på det nya året!

2012-01-01 @ 22:38:31
URL: http://www.susannep.blogspot.com
Postat av: Gunnar

Bloggsvar min blogg:

Det var som du skriver nästan kusligt att vi båda har fokus på dessa gamla böcker samtidigt. Det är ju inte direkt en litteratur som man pratar om dagligen.

-------------

Jag har inte sett stjärnorna på slottet men kanske kollar jag på SVT-play. Jag gillar Christer Lindarw, inte bara som artist, utan också som person.

Trevlig fortsättning på det nya året!

2012-01-02 @ 07:02:04
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Zarah

Det här med att deltagarna skulle bråka med varandra var väl i början av programserien? Jag har sett de två senaste omgångarna med stor behållning. Det här programmet med Christer Lindarw ska jag försöka finna på nätet - jag vill också se!

2012-01-02 @ 07:02:05
URL: http://verandan.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback