Liane Prästgården idag söndag


Jag klurade länge på vad som promenerade omkring där på åkern nedanför Prästgården. Tog bilder gjorde jag och förstorad dem när jag kom hem och visst var det svanar. Fyra var det, två vita och två lite mer grå, antagligen ett föräldrapar och två lite mer grådaskiga ungar från förra året. De hade kommit flygande från Bäcketjärn tidigare under dagen berättade K och G som bor i Prästgården. Vi blev stående och babblade en stund, ivrigt uppvaktade av deras kattunge, en liten sötnos.


Så här vackert väder var det på dagens långpromenad med Oskar, snön är nästan borta, men tillräckligt mycket kvar för att Roland skulle få lov att avbryta dagen jakt med Jazz, det var skarpt för tassarna. Liane ligger där borta och jag står uppe vid Prästgården.

Kommentarer
Postat av: Lena

Så vackert Liane ligger i solen! Man valde plats med omsorg förr i tiden.

2012-02-27 @ 18:32:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback