Estelle Silvia Eva Mary ....

... blev det, hertiginna av Östergötland!  Tja, rätt oväntade namn, hon behöver inte bära några uråldriga gamla anor på sina axlar. Kanske ett klokt val. Estelle är väl alldeles eget, utan kopplingar till släkt och vänner så vitt jag vet, fast jag vet inte så mycket. Hon får bli sin egen redan från början. Fast jag tycker helt ärligt  inte att Estelle var ett särskilt vackert namn. Hade varit mer genuint med något som låtit mer svenskt.  Men det blir säkert bra, vi vänjer oss nog,  bara att gratulera!

Samtidigt som detta annonseras får jag sms från gubben att Jazz har gått full tid för  en etta på jaktprov och bilden på dem och domaren Jan Karlsson kom också. Grattis Jazz!

I morgon blir det en ny omgång och då måste det minst bli en två för att Jazz ska bli jaktchampion. Dagens prov gick i Ölme. I morgon blir det ute på näset, Värmlandsnäs, den där lång udden som sticker ut i Vänern alltså. Jag sitter hemma och håller tummarna då.  Bosse var med idag men går inte med imorgon.



Kommentarer
Postat av: anne

Heja Jazz! Bra jobbat!



Och vid det här laget har du kanske informerat dig om att Folke Bernadotte (tror jag det var) hade en fru som hette Estelle! Jojomen! Men så var ju hon en sån däringa Amerikanska också! ;)

Postat av: miranda

2012-02-24 @ 20:11:41
URL: http://sex sex .com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback