Tidningen Slitz sista nummer ...

... kommer ut nu. Tidningen bildades som en sammanslagning mellan tidningar Ritz och Schlager och var i första hand en musiktidning. Sen lyckade Mats Drougge ta kommandot ensam på tidningen, efter skilsmässan från sin fru, och då blev det mer fokus på sex och nakna kvinnor och macho. Upplagan steg mot höjderna och jag antar att Mats gjorde en del pengar på tidningen som han ägde. Han kommer säkert att dyka upp i en ny skepnad tillsammans med någon / några av de begåvade barnen.

Mitt enda intresse i tidningen Slitz är att sonen startade sitt skrivandejobb där en gång i tiden. Han började skriva på tidningen redan under gymnasietiden. Sen minns jag att det var svårt att få komma upp ´på redaktionen för att träffa honom på jobbet. Mats hatade verkligen besök utifrån. Men en gång gjorde vi ett besök på redaktionen när man häckade i Gamla stan i en vindsvåning med förnissat tegelgolv. Sen var vi uppe en gång till efter flytten till en mer fashionabel adress på Skeppsbron. . Mats ex-fru Unni skriver romaner och jag har läst ett par. Nu är det alltså slut med tidningen Slitz
 
http://www.svd.se/kultur/tidningen-slitz-lagger-ner_7749352.svd
 
http://www.dn.se/kultur-noje/tidningen-slitz-lagger-ner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback