Söndag med Bill!

En lugn dag hemma blev det. Ensam med farmor och farfar på förmiddagen, lek och skoj och spa-bad förstås. Sen ett långt sov pass på eftermiddagen, mat igen och lek. Vi lagade mat tillsammans. Sen gick vi ut i skogen och släppte Jazz på hare. Han fick opp en liten sistakullare som han föste runt ett par varv. Ibland helt förvillad i bakspår, det är ivrigt så här i början på säsongen. Bill var med i Babybjörnen och  har alltså hört harupptag nr 2 alldeles i närheten nu och fått lyssna till klockrent hardrev. Igår kväll lyssnade han på lerduveskjutning alldeles i närheten några timmar utan att ens vakna. Det bådar gott, inte skotträdd inte. Svampplockning nr 2 har Bill också varit med på idag, det blev en del till kvällsmacka.
 
Vi släppte Jazz, hamiltonsstövaren och han hittade en hare, en liten en, en sistakullare. Jakten gick men lite hackigt. Med Babybjörn kan man gå i terräng och hyfsat bekvämt.
 
Carin fick se haren flera gånger. Här blir det lite absurt eftersom haren springer neråt strax efter och Jazz kommer ut i vägen och jagar opp mot oss till. Han uppträder alldeles för ivrigt så här i början på säsongen då han stått still flera månader. Men en hund hinner inte i fatt en frisk hare och så inte heller den här gången.
 
Här är vi snart hemma igen! Det blev fina färger, solen kom och lyste mot en mörk bakgrund! Jag har inte laborerat fram några färger i Photoshop, allt är autentiskt.

Kommentarer
Postat av: Annika Badtant

Vilken söt liten Hare. Den måste bara få leva. Jätte fint foto. Sen en macka med svamp till kvällsfikat är ju inte dumt.

Postat av: Suss

Så underbart vacker bild, motivet mest, men naturen runt också. Den andas LYCKA!!!!

2012-08-28 @ 19:51:01
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: TT

Otroligt vacker bild!!

2012-08-29 @ 23:32:04
URL: http://tyratok.blogg.se
Postat av: Marie

Det är alltid så trevligt att läsa dina inlägg. Du förmedlar alltid en känsla av harmoni, värme och någonting mycket sunt och jordnära. Själv känner jag hur storstadspulsen ofta rycker i mig och stundvis drar in mig i någonting som livet egentligen inte består av, någonting ytligt , osunt och framför allt mycket konstlat. Sådana stunder är en ren fröjd för själen att läsa dina inlägg. Tack Inga för att du bloggar offentligt!

Svar: Va roligt att du gillar att läsa min dagbok, för min blogg är verkligen min dagbok, den visar mitt liv som det är dag för dag i praktiken. Den visar inte allt jag gör och inte allt jag tänker men ungefär och på det stora hela. Sen kan jag fundera över om inte jag själv har fördomar om städer och hur de är. Nu när jag upptäckte Stockholm ur ett barnperspektiv så fanns där mycket som var väldigt fint, med parker och fina lekplatser och träffpunkter för föräldrar och barn med fotbollsplaner och sånt. Jag gillar verkligen att komma till storstaden också, men jag skulle förstås inte vilja vara utan utflykterna i skogen eller på sjön. De är avkopplande o rogivande.
Inga Magnusson

2012-09-01 @ 07:55:05
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Marie

Det är alltid så trevligt att läsa dina inlägg. Du förmedlar alltid en känsla av harmoni, värme och någonting mycket sunt och jordnära. Själv känner jag hur storstadspulsen ofta rycker i mig och stundvis drar in mig i någonting som livet egentligen inte består av, någonting ytligt , osunt och framför allt mycket konstlat. Sådana stunder är en ren fröjd för själen att läsa dina inlägg. Tack Inga för att du bloggar offentligt!

Svar: Hej Marie! Jag hoppas att du fått mina kommentarer. Någon annan bloggare har funnit dem i papperskorgen eller spamkorgen eller vad de kallas.
Inga Magnusson

2012-09-01 @ 08:34:14
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback