Fiske idag på morgonen....

... ägnade sig gubben åt tillsammans med gossarna i Signebyn, Jörgen (skrivit om honom förut som jägare här, gåsjakt var det visst)  och Micke (skrivit om honom förut  på bloggen som kock och delägare i restaurang Sue Ellen i Stockholm). Det var trolling som gällde idag.
 
De fick en gädda mitt ute på Egenäsfjorden som man kallar det stora öppna flaket på vår sjö Östra Silen.
 
Det var riktigt välordnat den här gången med djuprigg och trollingspön. Vädret var inte solsken men lite vind, inget regn, bra fiskeväder tror jag. Busterbåten är bra till sånt här.  Micke fiskar en hel del, var på en veckas fiske norröver i början på semestern och har bott i Västindien och fiskat  där.
 
I kväll blir det Packmopedturnen i Svensbyn för vår del.
 
Senare idag kommer på bloggen det sista från Osloresan med besök i gammaldags kvarter där och på hemvägen besök hos goda vänner.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken fin gädda. Inte för att jag äter gädda. Då man var barn fick man ju det ofta. Rätt gott tyckte jag då. härligt med en tur på packmoppe.

Postat av: Veiken

Riktig fiskelycka alltså. Det finns inget som smakar så gott som egenhändigt uppdragna fiskar! :)

2012-08-02 @ 19:42:22
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: soffie

wow vilken gädda, härligt att komma ut på en fisketur :) må gott

2012-08-02 @ 21:17:45
URL: http://soffie69.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback