Skäms gör jag! Trädgård är det en överdrift ...

.. att kalla området runt vårt hus för. "Trädgård" = ansade grönsaksodlingar, fina rabatter och väl genomtänkta planteringar och så är det alls inte här.

 Det känns till och med  lite skämmigt att ha en kategori här på bloggen med beteckningen "Trädgård" när det jag skriver om inte alls är någon välordnad och prydlig trädgård.

Det är några magra ojämna gräsfläckar runt huset, en radda växter runt parkeringen, mest självföryngrande perenner och en självplanterad  gran, några spridda risiga buskage,  enstaka grupper av lökväxter som alltid tynar bort efter ett par säsonger, halvdana försök till häck.

Lördagen blev i alla fall vikt för städning utomhus, traktor är ett bra hjälpmedel.


 Tja, det är det hela. Jag gillar de stora träden som finns runt huset, men nu är flera helt förtorkade, kanske så mycket som  5 av björkarna tror jag. Vi planerar för deras hädanfärd, så de inte ska stå där och se trista  ut hela sommaren.



Flaggan över entrédörren var helt slut. Det har vi inte  sett förrän vi nu sopade parkeringen och råkade se upp mot huset. Man blir hemmablind. Nu åkte den ner i alla fall och det får bli en ny.

Undrar om det finns någon bättre beteckning på ett mer eller mindre vanskött område runt ett hus, ett uttryck som inte associerar till något ansat och välplanerat.


Kommentarer
Postat av: Zarah

Ni har lagt mycket energi på ert nybygge, kanske all energi gått dit. Trädgård får aldrig bli ett måste, klippa gräset är förstås ett måste... :-)



En gräsmatta att släppa ut barnbarnen på är väl inte det sämsta?

Postat av: Lennart Carlstedt

Hm - jag tror att "woodland" är en trend idag..Mycket modernt

2012-04-30 @ 23:50:12
Postat av: Herta

Här ser vi bevisen. Du har en grävis.

2012-05-02 @ 21:08:29
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback