Loratadin Actavis 10 mg...

.. är receptfritt medel mot allergi. Jag har ätit det nu sedan allergisymptomen dök upp helt plötsligt för ett par dagar sedan och nu känns det helt ok igen. Vattniga rinnsnuvan, klådan runt näsan, tröttheten och rethostan är helt borta. Loratadin funkar bra för mig i alla fall. Måste nog ta reda på lite bättre vad jag inte tål av det som flyger i luften just nu. Gubben vill fälla den stora sälgen förstås, men det har han velat länge nu. Vi får se.

Dotter och barnbarn har jag skjutsat till Åmål för vidare transport till Fengerfors och i morgon drar de vidare hem till Umeå igen. Det är tomt förstås efter dem, det blir långt mellan varven då vi kan ses.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Det är jobbigt med allergi och våren är jobbigt för många p.g.a det

Vad bra att du hittat en medicin som hjälper dig.

den verkar toppen-bra, och kanske är något jag själv skulle ha hemma ifall...

Har själv en del pollenallergi, även om det har blivit mycket bättre de senaste åren.

ha det så gott och ha en bra vecka

Postat av: Zarah

Kan det vara pollen redan=? Ett täcke av någonting fanns på min bil hemma i Sverige... nu är det borta i Norges friska luft... :-)

2012-04-10 @ 19:43:30
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: Lennart Carlstedt

Visst finns det pollen nu! Men jag håller med Inga - Loratadin funkar bra om man inte har svår allergi

2012-04-10 @ 23:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback