Byggläget nu - nästan klart


Det här är bilden av en miss egentligen men det löste sig. I de andra husen vi byggt som uthyrningshus så har vi gjort långa diskbänkar och det är bra. Men vi missade det helt enkelt här, det blev en annan bänk här bredvid diskhon. Där måste emellertid diskstället stå ändå för micron ska vara i den andra änden. Men jag hittade den här varianten av diskställ på Ikea, ställ med bricka under för vattnet som rinner av, det funkar jättebra. Här har jag diskat besticken och muggarna och ställt in i skåpen.



Själva köket är färdigt nu. Det kanske blir en trasmatta där sen också. Det kan vara bra precis där man står och arbetar med mat och disk och så. Annars vill vi nog att det snygga klinkergolvet ska synas


Vägguttag kan man ha hur många som helst numera. Här ska få plats även kaffekokare och brödrost så det går åt.

Kaminen kommer att se ännu bättre ut när spottarna på stenväggen fungerar, vi fick fel lampor till dem. Sen blir det en skena i taket så det blir en spot som kommer att kunna belysa framifrån. Det blir nog bra. Kaminen värmer bra framåt men blir inte så varm åt sidorna vilket vi var bekymrade för med tanke på att soffan hamnar till höger.


Spottarna i taket fick bli speciella, såna som går ut lite från taket och är vridbara 80 grade tror jag. Eftersom taket är ett slags ryggåstak och lutar lite så hade det annars varit om omöjligt att kunna få riktat ljus på väggarna. Nu är det bra och jag är nöjd med ljusvinkeln. Det blir fint belyst som hamnar på väggen. Det är sex spottar, tre på var sida. Sen blir det en skena mitt uppe i taket, som man kan ha fem spottar i om man vill, men de är inte oppe än




Spisen blev jag fundersam på. Går det att ha en glashäll i ett uthyrningshus? Det är ju lite pjoskigt med skötseln. Vi får se.



Och spegeln från Nysäters Antik + Topeliuslampan från Sekelskifte är ett sånt ögongodis! Jag kan inte se mig mätt på det. För att spegeln skulle hänga rätt fick Roland limma på ett par frigolitbitar nertill. Hoppa den tål att hänga i badrum, det kan ju bli fuktigt.


Rörmokaren lägger sista handen vid badrummet. Nu är duschen också på plats. Men vi måste ha en liten kakelhylla någonstans för duschflaskor och sånt.


Plisséplafonden är himla fin också, enkel och billig men ger ett vackert ljus. Den finns i båda sovrummen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det blir ju hur flott och fint som helst!

Postat av: Selma

Så fint det blivit!

2012-04-01 @ 11:22:09
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Anonym

Snygg rörmokare!

2012-04-02 @ 15:09:20
Postat av: Inga Magnusson

Alla: Det blev fint och rörmokaren är också fin! ;-)

2012-04-05 @ 10:41:19
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback