Bygget måndag




Bordet, Ikeas Norden,  inne i allrummet. Det kan med iläggsskiva rymma 6 personer istället. På stolarna ett halvt Ikeas fårskinn på varje, det mjukar upp lite i ett rum med sten och metallkamin och är skönt att sitta på. Fungerar också som skydd för klädseln. Om det är fint väder drar man enkelt bort glasväggen och sitter som ute, fast man är inne. Det går bra att dra den utan att flytta bordet, vi testade.


Bordet kan enkelt placeras på altanen också


Ungefär här blir matbordets plats, stolarna blev ihopskurvade i går måndag.



Ikeas Norrnäs björkstolar blev det. Så här är de utan fårskinn på, rätt grå färg.


Temuggar och kaffekoppar köpte jag igår. Ser trevliga ut, glaserade på drickkanten var de, behagliga att dricka ur med lite böj på kanten  och billiga. Jag antar att  med klinkergolv i köket är köksporslin att betrakta som förbrukning. Några hela dyra serviser blir det inte.


Plasten på taklampan tog jag bort igår.


Takdusch o handdusch. Fattas en hylla eller nåt att ha schampo och duschtvål på.




Elevationssängar blir det i stora sovrummet.


Från sängen i stora sovrummet är det sjöutsikt upptäckte jag.




När undersängen är så bred som 1.40 så blir det inte så instängt att ligga där, en stor del av sängen kommer utanför översängen trots att den är 90 bred. Fungerande lösning när utrymmet är begränsat.
 Sängen blev ihopskruvad igår måndag också. Lite pillerjobb och jag var tyst hela tiden. Erfarenheten har lärt oss att det är bättre att en av oss sköter sånt (gubben) och den andra inte säger nåt (jag)  ;-)




Ikeas stora Tromsö blev det, 1.40 bred längst ner och 90 bred upptill. Bekvämt blir det.




Belysningen på altanen i funktion nu



Belysningen på fasaden och på verandan är också klar. Klockan var nog nio innan vi var klara och åkte hem. Jag åkte hit direkt från jobbet. Det är mycket nu. Hemmet är en plats där vi numera bara sover, här är all vaken fritid.



Kommentarer
Postat av: Zarah

Vad fint det blir. Beundran till er! Där skulle jag gärna vilja bo någon gång... :-)

Postat av: Gunnar

Oj vad fint det ser ut! Snyggt och funktionellt ser det ut att vara.

2012-04-03 @ 14:39:59
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com/
Postat av: Ailas

Mycket trevligt för era gäster. De kommer garanterat att trivas och - komma tillbaka!



2012-04-03 @ 18:46:52
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Ailas

Mycket trevligt för era gäster. De kommer garanterat att trivas och - komma tillbaka!



2012-04-03 @ 18:46:52
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: anne

Fint, fint, fint!!!!

2012-04-03 @ 21:22:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Men du är ju överfiffig! Vad smart att dela fårskinnen!! Tack för den idén! Och tack för idén om sängen!

Jag hade tänkt köpa en 120 med 90 överbädd men det där är ju mycket bättre! Hade inte ens sett den sängen fast jag hänger på IKEA så mycket!

2012-04-03 @ 21:55:21
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Carin

Så otroligt fint det blivit! Fantastiskt jobbat av er båda, ser fram emot att se det live igen så snart det bara går :) kram på er!

2012-04-04 @ 06:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback