Agenda

Älgjakt gick det i igår för Rolands del, först röjdes det älgpass, sedan var han på banan i Blomskog och sköt. Det plockades svamp under dagen här och där, mycket trattkantareller, tack för det alla som hjälpte till. Ska göra den goda soppan som vi fick i lördags.  Jag själv var hemma-nyttig med höstplanteringar, småstök och gjorde en långpromenad med Oskar. Varmt och soligt men grymt mycket älgflugor i skogen. Jag lyckades också få en fästing på mig men den hann inte bita sig fast, jag fick tag på den innan.  

 Det går framåt med Rolands farbror, uppe lite och tränar med gåstol, kvar i Arvika.  

Idag måndag ska jag till Karlstad, till universitetet på läs- och skrivnätverk. På namnlistan ser det ut som om jag kommer att träffa några gamla bekanta. Gun vikarierar för mig och det känns tryggt.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Låter som om en utvecklande och intressant dag väntar. Kan man hoppas i alla fall...

Postat av: Selma

Älg låter mycket trevligare än älgflugor.

2011-09-26 @ 07:47:08
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Dom kan väl skjuta dom däringa älgflugorna om det nu är älgjakt? Äsch, förresten. Det är nog inte så mycktet mat på såna... ;-)

2011-09-26 @ 11:42:56
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback