Tisdagens älgjakt Harnäs vvo

Egentligen har jag inte särskilt god koll på vad som hände, jag var i Åmål större delen av dagen.

7 älgar fälldes i alla fall, 5 kalvar, en ko och en tjur.

 Hundlaget jagade med Jan i Skogens hund och Harald flygarens den här dagen, Trixi fick stå kvar här hemma. Hundlaget jagade vid guldgruvan och i Gyltenäs. Det sköts en kalv där av Anders Strömberg.

Folkdrevlaget höll till här uppe runt Liane och Hol. Gunnar i Gyltenäs sköt en kalv och Johan Hofström en tjur, i övrigt vet jag inte.

Om måndagens jakt var spännande och händelserik så var tisdagens desto tristare. Roland  satt sammanlagt 4- 5 timmar och stirrade på i tur och ordning en väg, en telefonstolpe och ett missionshus. Ingen action alls, men man hade i alla fall tur med vädret.








Kvällen avslutades i alla fall trevligt med inbjudan till våra jaktgäster. Vi serverades hemgjord vildsvinskorv, potatissallad och ett antal "Beilagen"´samt många jakthistorier.



Till onsdagens jakt borde finnas kvar 1 tjur, 7 kor och ett antal kalvar. Men jag är inte säker på den uppgiften.

I kväll onsdag ska vi till två av medgästerna här på äting och på fredag blir det avslutskvällsmat här hos oss. Ibland känns det som om vi lever i trevligt kollektiv, ungefär som studentliv. ;-). Det är lättsam stämning och många goda berättelser ur levande livet, vi har helt enkelt oförskämt roligt till vardags, eller hur man ska uttrycka det.

Kommentarer
Postat av: Selma

Det låter som om det går bra för er. Jag för min del saknar en liten älg att ha i frysen.

Postat av: Inga Magnusson

Selma: Just nu är det lite flyt ;-). Hoppas bara att jag får plats med köttet i frysen. Det blir trångt misstänker jag. Jag bunkrar ju konstant upp en massa dietmat när jag kan så det är orimliga lager för bara två personer.

2011-10-12 @ 07:54:17
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback