Idol och Skavlan ...

... blev det ikväll fredag. Ovanligt med tv-fredag, men så blev det alltså.

Idolvinnaren hoppas jag att jag hörde. Robin med den gamla Percy Sledge-låten "When a man loves a woman" var helt oslagbar. Han låter helt fantastiskt, vilken röst. Absolut  tryggt tonsäker utan att anstränga sig och han missade ingen ens av de höga. Han har dessutom en vacker, varm och fyllig röst i alla tonlägen, det blir aldrig skrikigt och gällt.

Hos Skavlan såg jag Stoltenberg och Stina Dabrowsky, (sen gick jag till sängs med dator och god bok). Båda är starka personligheter var och en på sitt sätt. Stoltenberg har en märklig kombo av känslighet och landsfaderlighet med fasthet i blicken. Den + hans berömvärda agerande i samband med Utöya, gör att han känns gjuten som statsminister så länge han lever. Det kan inte finnas någon som slår honom. Han är oförskämt snygg och har humor också, det är inte fel. Jag antar att hans ansiktes skiftningar framträder mindre i verkligt liv. TV brukar förstärka. Reinfeldt exempelvis ser ut som en stel mask i verkligheten men det blir alltså lagom mjuk nallebjörn på TV.

Stina hör till de här människorna som liksom tar plats och läcker en massa energi runt sin person, energi som någon måste ta emot. Det blir jobbigt för dem som sitter nära och Skavlan svettades mycket riktigt. Men Stina är så himla bra. Hon kan prata allvar och skoja och hon känns alldeles ärlig. Ovanligt idag.

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Skit att jag inte fick se Skavlan...det stod bara tillfälligt avbrott!!Men jag ser det på webben istället.

Idol ser jag inte,vi har inte tv4,men den låten du skriver att han sjöng är ju en riktig klassiker!



Trevlig lördag önskar frua i Västanbäck

Postat av: Lena

Du hade tur som fick både se och höra Skavlan. Här återkom bilden, men sedan satt vi som fåntrattar och läste textremsor. Ljudet kom aldrig tillbaka!

2011-10-29 @ 21:04:07
Postat av: TT

Fasen, missade Skavlan! Måste kolla efter repristid direkt, gillar den showen.

2011-10-29 @ 22:25:45
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Herta

Stina är en av mina absoluta favoriter. Ingen kan intervjua som hon.

2011-10-29 @ 23:17:32
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback