Höstdukning ...

... blir det nu en period. Ibland så här.





Undrar var det var jag köpte de här servetterna?


Stenarna är inte vilka som helst, de betyder nåt. Den vita  korallen är gåva från sonen och sonhustrun från bröllopsresan till Okinawa. De andra två är från sommarens resa i släktens fotspår, kommer från stengrunden där huset låg som min mormor bodde i under sin uppväxt.


Fr.v. glittrande stenar från Harnäs nära guldgruvan ( det är inte guld som glimmar utan nåt annat), flinta och havsslipade stenar från danska Boulebjerg (eller nåt sånt) på Jyllands västkust.


Stenar från högsta punkten på Liskogen och en metallslig som inte kommer därifrån


Vulkansten inköpt i Lübeck på en trevlig resa till Badow 2003 och en ökensandsten som är en gåva


Fr.v stenar från Dalhalla utanför Rättvik, en bit av Berlinmuren som föll 9:e november och några stenar som jag tror är från Varberg men jag minns inte säkert.

Kommentarer
Postat av: Herta

Men vilken kul idé och samtidigt en bra utgångspunkt för samtal.

Postat av: TT

Så vackert!! Kul idé med stenarna verkligen och just att de inte bara är slumpade. Vinglasen är såååå snygga! Här är så mycket junk på bordet men jag hoppas få undan allt till juldukningen, haha.

2011-10-16 @ 17:27:12
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så mycket fina stenar det finns.och så mysigt att ha stenar från olika platser och resor

ha det så gott ha en fin ny vecka som kommer

2011-10-16 @ 22:58:29
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

Du är helt suverän på dukning, du skulle vara med i någon heminredningstidning, kan inte sonen fixa det? Jag vet ingen som dukar så fint och läckert som du!

2011-10-17 @ 22:28:49
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback