EFTERLYSNING TAX!

Vi släppte Oskar här på förmiddagen idag söndag. Han fick upp en bock och ytterligare ett djur. Drev en stund i haget söder om Liane. Men vid halv ett -tiden tappade vi kontakten med honom eftersom pejlen slutade fungera. Nu har vi letat och lyssnat någon dryg timme utan att få kontakt och han har uppenbarligen slutat driva. Vi hör inget skall.
'
Om ni ser en olycklig och vilsen liten tax, ring till Inga o Roland!

Uppdaterat :  Nu är klockan snart fem och det börjar mörkna. Stackars lille Oskar som inte kommit hem än. Jag vet att han är mörkrädd. När han var valp och vi gick ut sent så vill han inte lämna mina fötter, gick alltid precis bakom i hälarna.  Jag har varit ute och kört och letat och lyssnat och frågat alla jag träffat på vägen,  men ingen Oskar. Mest rädd är jag för att han ska gå på några vägar och bli ihjälkörd, han har ingen respekt för bilar.

Allt blev kaos i och med detta idag, vi skulle ha varit ut till Harnäs på förmiddagen borde vi ha hunnit galant,  men det blev bara elände istället.

Mötte två räddningsbilar och en ambulans i Signebyn men det var falsklarm om röklukt hos en ensam dam.

Nu åker jag en gång till och letar och hoppas att han fortfarande kommer ihåg att en tax på drift ska gå hem i bakspår, fast vi oftast har hämtat honom istället för att invänta automatisk hemkomst. Jag är alldeles för lessen och orolig för att göra nåt nyttigt i alla fall. Så jag kan lika gärna fara i vägarna.

Kommentarer
Postat av: Gunvor

Tänker på er!

Postat av: Lena

Men kära du, vilket elände! Hoppas att ni hittat honom. När detta hände med våra stövare var det bara att sätta sig vid släpplatsen och vänta, vänta, vänta. Måste man åka därifrån lade min svärfar alltid ut mat på en välkänd filt eller sin jacka på några platser längs löpan. Oftast stannade hunden där det luktade av hemma. Ibland släppte vi en hund till och då kunde båda komma hem tillsammans.

Ropa inte ut honom till någon väg! Där kan han ha otur och hamna under en bil, som han kanske tror är din.



Oroas med dig! Fantasin rusar och ju mörkare och tystare det blir desto värre är det. Kramis, jag håller tummarna!

2011-10-30 @ 17:38:01
Postat av: Herta

Men så bedrövligt. Jag hoppas verkligen att Ni eller några andra hittar honom snarast.

2011-10-30 @ 17:45:35
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Sylvia

Läser om stackars Oscar som kommit på villovägar. Hoppas så innerligt han har kommit till rätta innan mörkret sätter in och nu har det gott efter äventyret skogen.

Kram Sylvia

2011-10-30 @ 18:30:49
URL: http://cobra38.wordpress.com
Postat av: Trolda

ååååh vad jobbigt för er! hoppas, hoppas han har hittat hem nu! Skickar värmande kramar så länge till både er och Oskar!



Trolda - kram

2011-10-30 @ 19:24:29
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Alla: Tack för vänliga tankar och omsorg! Nu är han i alla fall hemma igen, tack vare goda vänner som ringde och berättade att de hittat en ensam tax. Fast det dröjer nog ett par dagar innan jag är folk igen, det är en pärs att tro att en hund bara är borta så där. Jag hinner ta ut allt elände i förskott!

2011-10-30 @ 23:12:40
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback