Bygget söndag


Det är bra att vattna på betongen, då blir processen långsammare och golvet starkare. Vi var där i går söndag.


Första grillningen på den här "altanen" to be. Vi satt väl här en halvtimme och jag överdriver inte när jag säger att jag tog en älgfluga i genomsnitt var femte minut på kroppen, mest på halsen och i håret. Men uppe  skogen var de fullkomligt galna. De kom i svärmar, försökte ideligen krypa in under glasögonen och under kläderna. Vi släppte Oskar. Han jagade på ett rådjur som spratt opp framför oss. Det bar iväg till andra sidan halvön och vi fick hämta honom bortåt Hästöna. Såna här skogutflykter slutar numera med totalsanering efter diverse småkryp; luskamning och dusch. Inga fästningar dock. Får hålla med Daniel Ligné om att det är onödigt exotiskt att jaga i så där plus 20 grader. Oskar var nog den som var minst tagen av  det hela. Lika pigg efter ett par timmars jakt över Egenäsåsarna idag och ett par timmars premiär här hemma igår.

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Älgflugor är väl det jag saknar minst...från flytten!

De var alldeles bedrövliga.Kröp in under skinnet liksom!



Måste väl erkänna att flygfäna från Värmland var lite värre än de som finns här på ÖSTERLEN!



Kramen på sig vännen!

Postat av: soffie

hua här har jag ej sett några sånna läskiga älgflugor som tur är..

2011-10-04 @ 16:39:06
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback