Och barnen flyttade hemifrån ...

... i vår familj och gör så i alla andra familjer. Men vi är inte så väl förberedda på att det är en stor omställning och ibland en stor sorg, både över att barnen flyttar och saknas och att föräldraepoken i livet är slut. Då gäller det att försöka hitta ett nytt liv, ett nytt liv tillsammans med sin partner och ett nytt liv på nya villkor i samhället.

Erik Olkiewicz skriver nu  för Aftonbladet och söker  par som är över 50, som har fått perspektiv på livet utan barn, hur det förändrade dem och deras inbördes förhållande. Han vill göra intervjuer för en artikel på det här temat. De som kan tänka sig att ställa upp på det är välkomna att ta kontakt med honom senast på måndag. Man kan nå Erik på olika alternativ nedan:


 Hemsida
http://www.frilansreporter.se

Erik Olkiewicz
Frilansreporter
Fleminggatan 68
112 45 Stockholm
Mobil: 070-779 35 46
E-post: [email protected]
Webb: www.frilansreporter.se

Kommentarer
Postat av: anne

Spännande, men vi är ju (tack och lov) inte där ännu. Ni kanske?

Postat av: Suss

Första gången de flyttade hemifrån kändes konstigt och tomt. Men när båda, i olika omgångar flyttat hem igen 3 gånger var, kändes det riktigt skönt, när jag förstod att nu äntligen hade de sitt eget permanentboende och jag kunde inreda ett gästrum istället.

2011-11-24 @ 12:04:03
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Erik Olkiewicz

Tack Inga för att du lade ut min efterlysning! Jag är intresserad av er som vill bidra till min artikel!

2011-11-24 @ 13:18:39
URL: http://www.frilansreporter.se
Postat av: Annaa M

Och som vanligt så förutsätts det att när man blivit lite över 50 redan har hunnit få perspektiv på barnflytten och naturligtvis är två som nu ska leva sina fina barnfria dagar i många år!



Halva min bekantskapskrets har bestått av enföräldershushåll och flera är de som precis som jag fortfarande vid 60 är tonårsföräldrar!

2011-11-25 @ 12:10:18
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback