"Agnars" ute o inne - mellanväggar på gång.


Huset har fått en namn nu efter mycket om och men. Det byggs alltså ett stenkast från den plats där Rolands mamma växte upp och somrarna tillbringade han till del hos sin morfar Agnar och mormor Torborg. Morfar var också snickare, precis som Roland, och i andanom har han på något sätt varit närvarande under bygget fast han gick bort för många år sedan, alldeles för tidigt. Huset kommer alltså att få heta "Agnars".


Till vänster här är de två sovrummen, till höger toalett och duschutrymme


Rakt fram är toan och till höger allrummet.

I allrummet kanske det blir klinker på golvet och så samma klinker fast mindre och i mönster upp på väggen bakom kaminen. Men jag är dålig på detta, tänker nåt enkelt åt brungrått, men är osäker. Väggarna blir vita och köksinredet är björk (av alla puckade val!) Om någon har idéer eller tips så tages de emot tacksammeligen. Jag frågar alla och till slut måste jag bestämma mig för nåt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är svårt att komma med idéer bara genom att titta på en bild. Jag måste alltid insupa hela atmosfären om jag ska kunna "se" vad som blir bra. Jag är dessutom helt övertygad om att du klarar detta galant på egen hand. Det jag har sett tidigare genom bloggen som du har "skapat" har alltid varit jättefint!

Postat av: anne

Blir inte björk fint i köket? Det hade jag trott.



Fint med namnet efter morfar. :)

2011-11-27 @ 22:00:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Marie: Hmm nej jag tittar på alldeles för mycket olika och så går det bara runt i huvudet och till slut måste jag ta nåt ändå, lite i panik.



Anne: Jag tror ju att ek ex hade varit mycket lättare att matcha till olika klinker.

2011-11-27 @ 22:20:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Gunvor

Fint namn!



Björk låter bra (men tillsammans med furumöbler skär det sig - det har jag erfarit). Och klinker är härligt lättstädat - "brungrått" är väl fin klassisk klinkerfärg, roligast om det är i lite varierade nyanser. Kanske inte alltför brokigt på väggen; man kan ångra det sedan.

2011-11-28 @ 18:41:28
URL: http://svenska.iedior.se/#home

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback