Agenda

Jaha... så är det dags att rapportera något om vårt liv framöver.

Arbetsglädjen börjar återvända, nu kan jag försonas med att jobba 80 % och ´hinna med 80 % jobb, inte 100% jobb. Men det har tagit tid. Jag har  förtvivlat över att inte hinna det jag brukar hinna förut och det jag vill hinna göra. Men nu har jag äntligen accepterat mentalt också att jag inte kan göra lika mycket som förut och att jag måste släppa ifrån mig en del uppgifter.  Nu tycker jag återigen att det är roligt att gå till jobbet och kan känna mig nöjd. Jag har ju världens bästa kollegor, världens bästa föräldrar och barn. Vi stöttar varandra så mycket vi kan och strävar på åt samma håll.   

Så det är ett himla roligt jobb att gå till, varje dag. Det är märkligt men sant. Och lyxigt! Det är ett jobb som innebär att som en detektiv  försöka leta upp en framkomlig väg till varje elevs måluppfyllelse. Det finns aldrig garantier att det lyckas men vi gör så gott vi kan tillsammans och försöker utifrån våra iakttagelser och vår erfarenhet och kunskap.

Idag fredag myskväll med sushi för första gången, ett äventyr och vi behövde ha haft kontakt med den japanska svärdottern, fast hon är i Seattle och hälsar på sin familj. Sonen är kattvakt ett tag till, till Mimmi och Hanna,  men far snart också över  Atlanten för att hälsa på vänner och hustruns familj. . Vi skickade ett mail med hälsning till hennes föräldrar som vi träffat här i Sillerud. Sushin var hélt ok, jag skriver ner ett recept framöver. .

Åter till Sillerud: Gubben ska jaga älg imorgon med Anders.

Imorgon kväll så ¨är vi bjudna på äting i Mölntegen. Spännande!

Framöver så ska gubben till Ockelbo för jakt på älg med hund Trixi och jag ska gå med en bit på väg till Sthlm, Edsviks konsthallars utställning med Odd Nerdrum och en  del annat bildmässigt.

Vi får se vad det blir. Man kan inte så noga veta.  


Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det kan ta tid att ställa om sig,

men skönt att du nu lyckats med det och åter igen tycker det är roligt att gå till jobbet

för visst betyder det mycket att trivas på sitt jobb och med sina arbetskamrater osv.



och Sushi...det är så gott...det var länge sedan jag åt, så nu blir jag suktad :-)

ha en fin helg

Postat av: Per-Anders

Jag har också kommit till insikt om att det inte går att hinna med mer än det finns tid till. Därför är min ambition numera att göra "lagom" mycket. Och om jag någon gång blir stressad ser jag det som ett misslyckande. Det viktigaste i mitt liv är att må bra.

2011-11-12 @ 00:52:05
URL: http://peranders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback