Smart bot mot falska uppringningar...

... åtminstone om de alltid håller sig till första numret på nummerlistan i telefonen. Detta tips nedan kommer från
Herta. En får tacke!
"Gör så här: Lägg in en påhittad kontakt som Du kallaar Aa eller något ditåt. Den personen skall stå först i listan på kontakter. Låt Aa få samma tfn nummer tilllagt som till Din mobil. Det kommer då att tuta uptaget och inget händer."

Sen funderar jag verkligen över skolans mål och det märkliga faktum att en del kommuner stoltserar med att alla elever når målen i alla ämnen, medan andra kommuner, bl.a. vår, får kritik för att att de inte gör det. Jämför man äpplen med äpplen eller äpplen med päron när man från Skolverkets sida pratar måluppfyllelse? Har kommunerna / skolorna  samma kriterier när man säger att en elev når målen i ett visst ämne? Eller är det olika? Intressant!

Kommentarer
Postat av: Suss

Nu blev jag väldigt trött när jag läste om måluppfyllelse. Så trött att jag inte ens fattade det smarta med telefonen. Det får du förklara vid tillfälle.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback