Min livslängd -

vill jag vet den nu?

Snart lär vi kunna köpa ett test i snabbköpet för drygt 4000 SEK och få svar på frågan om den egna livslängden. Det handlar om att mäta längden på kromosomändar eller nåt sånt. Kanske bra att få en hint vid pensionsplaneringen; livsvarigt eller allt på en gång? Men det vore trist om testet har fel och jag får leva inkomstlös på ålderns höst. Är vi inne på högre makters domäner och tassar nu tro? Lite tveksamt är det.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/testet-som-visar-hur-lange-du-lever-snart-i-butik

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Det var dyrt...4000 Sek bara för att få veta hur länge man lever...

men tänk om man går över gatan och t.ex. blir överkörd av en bil ?....verkligen då bortkastade pengar för testet :-)

olyckor räknas nog inte in i detta test :-)



Postat av: Mia

Nej, jag vill inte veta. Tänk om det här eller i morgon är min sista dag.

2011-05-21 @ 14:56:14
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback