Jordens undergång ...

... ligger jag här och lyssnar efter. Den skulle ju enligt en modern profet inträffa idag lördag. Undrar om den låter som ett dunder, ett knaster, eller ett sprakande?  Om den går snabbt eller varar hela dagen?  Asch, det händer inte förstås och det verkar meningslöst att domdagsprofeter spekulerar i undergången, men kanske fyller detta åtminstone en funktion; att göra den karismatiske profeten själv välbärgad.

Det enda som verkade ha gått under var blogg.se för det funkade inte alls idag på morgonen, men nu är det ok.

Uppdaterat: Det var visst inte förrän kl 18.00 som jorden skulle gå under, så jag får vänta ett tag till. ;-)

http://www.expressen.se/nyheter/1.2443444/i-dag-gar-jorden-under-eller-inte-...

Seismologer och Nasa har dömt ut profetian om undergången och deras uttalanden är väl ungefär lika trovärdiga som själva undergångsprofetian om nu inte de här institutionerna, i all hemlighet och utanför sitt egentliga uppdrag, odlar exklusiva kontakter med högre makter.

Någon plan B för söndagens aktiviteter om nu profetian skulle slå slint, har inte profeten Camping. Det behövs inte enligt honom för jorden kommer utan tvekan att gå under.

Uppdaterat 9.30 : Nej jorden gick inte under idag. Det var klockan 18.00 på Nya Zeeland som det skulle börja i en jättejordbävning som skulle sprida sig över hela klotet. Men det blev inte så. Camping får alltså feppla lite mer med sina matematiska beräkningar och återkomma. Det är inte lätt med matematiken. Jag kan inte heller räkna. En gång i tiden planerades ett av våra barns födelse noggrant till januari påföljande år för det är ju så gynnsamt för barn att vara födda tidigt på året minsann!. Han föddes 28:e december! Så kan det gå så jag förstår Dig Camping, var inte ledsen, livet går vidare! 

Nu när jag överlevt denna dag så kan jag i alla fall se fram emot en rätt så oplanerad helg, inga större åtaganden på gång om vi inte när vi piggnat till hittar på nåt alldeles spontant. Gubben ska vara "ve modig" framöver nu ett tag (kapa ved!).  Onsdag  till söndag får jag tillgång till en skyttesimulator och kan träna prickskytte med egenvalda förutsättningar. Himla kul! Och det kommer inte att smälla ens, tur för mig som är skotträdd.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha...ja, det krävs nog ganska omfattande beräkningar för att räkna ut jordens undergång. Risken är ju att stackars Harald har råkat göra något litet slarvfel. Han kanske skulle be någon annan "dubbelkolla" hans beräkningar innan han slår på stora bongotrumman nästa gång. ;-))

Postat av: Lena

Vidskepliga människor kanske han kan skrämma upp?



Nasa och seismologerna vet, som väl är, också skillnaden mellan att tro och att veta.

2011-05-21 @ 11:24:18
Postat av: anne

Jaha!



Momentet har redan passerat?



Så snopet! Jag kände inte den minsta lilla skakning.

2011-05-21 @ 15:32:34
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

jag kan inte låta bli att tycka att det är ganska humor med detta fenomen med domedagsprofeter som spår och räknar ut när de tror världen kommer att gå under

Och ja, när jag vaknade såg världen ut som den gjorde dagen innan och även efter kl. 18.00 :-)

som vanligt dessa personer räknade fel, och sitter åter igen där med lång näsa :-)

men de ger nog inte upp, utan har säkert redan börjat med nya beräkningar :-)



2011-05-21 @ 21:41:04
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Än en gång så blev domedagsprofeterna inte sanningsägare. Att de aldrig ger sig...

2011-05-21 @ 23:16:27
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Här hittade jag en ny artikel om Camping :-)

http://www.dn.se/blogg/markligheter/2011/05/21/klockan-klamtar-for-camping/

2011-05-22 @ 16:58:07
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Pillan

Skulle haft en bättre lärare i matte, dig : )



Fast nu har det börjat ett nytt utbrott på Island ....



... som kanske sprider sig. Ska det ske hoppas jag på en Big Bang 2 så man inte hinner reagera.

2011-05-22 @ 18:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback