Falska uppringningar ...

... med / på mobiltelefonerna har vi drabbats av de senaste veckorna. Vi har varit ute för att den egna mobiltelefonen alldeles själv har ringt upp första numret som varit inlagt i telefonens interna telefonkatalog och gjort det flera gånger. Pinsamt eftersom personen som blivit uppringd svarat och därmed blivit uppkopplad till telefonen och kunnat avlyssna samtal utan att vi vetat om det. Nu handlade samtalet inte om några pinsamheter utan bara om var man kunnat se rådjur kvällen innan :-) men ändå...

Och en av våra  mobiltelefoner har det senaste dygnet blivit uppringd tre gånger av en person som när vi ringt tillbaka, säger sig inte alls ha ringt. Ingen signal har gått fram heller, bara meddelande att telefonsamtal inte har besvarats.

Om sånt här kan man läsa:


http://computersweden.idg.se/2.2683/1.26075

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch, det där låter väldigt besvärligt!

Postat av: Trolda

Det låter inte trevligt alls det där!



Ja, du kan gödsla vårlökarna nu efter blomning om du vill. Själv har jag dock aldrig gjort det utan låtit BLADEN vissna ner och på så vis försett löken med näring inför nästa blomning. Men det blir säkert FLER blommor om de också får lite gödsel - och då är det som sagt NU efter blomning det skall göras. Knipsa även bort de vissna blommorna då de tar näring.



Trolda - kramar =D

2011-05-07 @ 10:42:17
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Herta

Gör så här: Lägg in en påhittad kontakt som Du kallaar Aa eller något ditåt. Den personen skall stå först i listan på kontakter. Låt Aa få samma tfn nummer tilllagt som till Din mobil. Det kommer då att tuta uptaget och inget händer.

2011-05-07 @ 12:22:44
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Inger Maryissa

Låter oroväckande !

Jag har fått samtal från okända på min mobiltelefon även fast den inte var registrerad.

och jag kände inte igen numret och visste vilka som fått mitt nummer

så jag svarade naturligtvis inte och inte heller ringde tillbaka.

Men obehagligt det som hänt med era mobiltelefoner...

det att samtal kan bli avlyssnade...



Kommer ihåg för många år sedant att liknande hände med den vanliga fasta telefonen,

d.v.s att när jag ringde någon att helt okända personer kunde bli inkopplade på linjen samtidigt..

Men under senare år har jag aldrig upplevt det mera

och det är skönt

2011-05-08 @ 17:01:02
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Bra tips från Herta.... Men varför blir det så här, är det vinstintesse som ligger i botten? Knepigt.

2011-05-14 @ 13:13:36
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback