Sommartid ...

... är ju i och för sig ett vackert ord men lite knepigt i början när man ska gå upp en timme tidigare. Jag och korna har lite bekymmer med det. (Jag läste någonstans att man försökte införa sommartid redan i början på 1900-talet, men att det föll på att korna hade problem med att ställa om sina mjölkningstider!) Klockan ska i alla fall skruvas framåt en timme idag söndag. Och jag gör det genast så jag inte missar en viktig date i morgon måndag kl 8.00!  Kanske åker vi på Åsa Jinderkonsert i eftermiddag, Silbodals kyrka kl 15.00. På förmiddagen ska jag försöka placera ut diverse penséer och påskliljor som jag kom över på gårdagens rundtur.

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag är ingen vän av klockändringar hit och dit, jag är nog också ko!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback