Baylan avgår ...

... och jag tror inte enda ögonblick på familjeskäl som han bl.a. anger. Däremot tror jag att han vet att det kommer att föreslås en manlig ledare för partiet och då måste partisekreteraren bli en kvinna. Han förgriper det som annars skulle komma; snöret. Om han verkligen velat avgå själv så hade han gjort det  i samband med Mona S avgång. Det är flera partier som har bekymmer just nu inte bara (C ).  Och inte tycker jag att det stämmer som Baylan sa; att manegen är krattad för valet av partiledare. Det är märkligt rörigt och märkligt tyst utåt och man kan ana att det kokar av aktivitet under ytan, det som brukar kallas lobbying. Det är klart att var och en kämpar i det tysta just nu för sin egen kandidat. Det kan bli en hård kamp nu när det inte finns någon enstaka person som alla självklart ställer sig bakom.

Undrar om IB kommer att gå över till PR-verksamhet, så som Göran Persson gjorde, för nåt ska väl den här arbetsföra och kompetenta karln hitta på att syssla med.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, inte tror jag han varken vill eller komma att gå hemma arbetslös resten av livet.



Tycker det är dags för sossarna att berätta vilken de kommer att föreslå som partiledare. En mycket märklig tystnad om en så viktig sak för partiet.

Postat av: Gunilla Svantorp

Ibbe ska vara kvar i sitt uppdrag som riksdagsledamot sa han på nyheterna igår

2011-03-07 @ 14:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback