Smarrigt käk ...

... var vi bjudna på igår torsdag. Och vackert var det!

För oss båda var det en klämdag, mellan barnens besök i föräldrahemmet; våra åkte och deras kom.









Det var mycket lokalt: rökt älghjärta, ´tjälknöl på Kanadagås, självfångad Vänerlax som gravad och aladåb, läcker pesto, till exempel. De här tilltuggen till välkomstdrink var goda, salami + jordgubbar. Fin buffé var det och glatt samspråk med goda vänner hela kvällen. Alltsammans avätet under en vacker távla av Lars Lerin och ett verk av en glaskonstnär som jag redan glömt namnet på. Himla fina platser för ´konstverk har den här familjen gjort. Det finns fler. När jag hinner med så kommer inlägg om sonens besök i föräldrahemmet, fiske, kolbullestekning osv.

Kommentarer
Postat av: Marie

Japp, det ser fantastiskt gott ut. Jag blev nästan hungrig trots att det är tidiga morgon och jag normalt sätt inte är särskilt hungrig när jag är nyvaken.

Postat av: Znogge

Det där såg riktigt gott ut!

2011-07-09 @ 10:25:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Herta

Nu ser jag att NI äter igen. Själv väntar jag på en ugn som inte blir färdig. Här skall ätas snart igen. Funderar på var helgens oväder har tagit vägen. Vi har som sagt avstått från Nyköpings Gästabud denna helgen just pga vädret.

2011-07-09 @ 18:10:26
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Zarah

Så mycket läcker mat!

2011-07-09 @ 19:29:03
URL: http://verandan.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback