"Grand Lake" + Oklahoma ...

...  och så "Bilder" sökte jag på, på google, med anledning av gubbens mössa och ett blogginlägg förut. Det gav 146.000 träffar. Men redan på sidan 6, första bilden, fanns bilden på Roland med den här mössan!!! Helt otroligt!   Av 146.000 träffar!

http://www.google.se/search?hl=sv&biw=1093&bih=538&tbm=isch&sa=1&q=%22Grand+Lake%22+%2B+Oklahoma&oq=%22Grand+Lake%22+%2B+Oklahoma&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=0l0l0l0l0l0l0l0l0l0l0ll0

och lite längre ner på google- sidorna, nr 10 - 11 låg bilden på min favvoplats i Östra Silen. Jag lägger den  bilden längst ner på den här sidan.

Jag förstår inte varför, kanske kan det vara som sonen säger att google kan ha ett särskilt system för att kolla upp att jag söker från en svensk IP adress och därför prioriterar min blogg  så högt bland hundratusentals träffar.

Det var i alla fall kul att hitta bilden där på Roland som spexar med en pytteliten abborre, fångad i Östra Silen här i Värmland för ett par dagar sen!  Alla andra bilder på just de här sökorden är gubbar som stolt visar upp jättefiskar som de antagligen fångat i just Grand Lake Oklahoma!

Jag menade ju bara att referera till sönernas gode vän Dan Mooney, Daniel Mooney, som jobbade tillsammans med yngste sonen på Pandemic Studios i Los Angeles i flera år. Dan var även här och besökte oss på Liane, en bekantskap som vi gillar. Dan är en trevlig kombination av slacker och familjekille, med en avslappnad inställning till livet +  hängivenhet mot  sina föräldrar och syskon och sin flickvän.

GRATTIS TILL 4TH OF JULY, INDEPENDENCE DAY:  DAN MOONEY, KAREN BOUCHER + BOB, TANEDA FAMILY  OCH ALLA ANDRA SOM VI VET OM PÅ ANDRA SIDAN ATLANTEN,  TILL EXEMPEL BOBERG SLÄKTINGAR OCH ÄTTLINGAR:  ARNE CARLSTEN osv!


Så här var alltså bilden som låg så högt på google.




Även mitt inlägg om Hjertmans i Karlstad och den försäljaren hamnar högt på google. När jag söker på Hjertmans + båt så får jag så där 27.000 träffar på google och mitt blogginlägg hamnar som nr 2! Om jag söker på Hjertmans + Karlstad så får jag drygt 6000 träffar och mitt blogginlägg blir så där nr 7, dvs hamnar på första sidan. Jag förstår inte varför egentligen. Min blogg är liten. Jag har aldrig tänkt ens på google när jag bloggat. Så vad som styr google vet jag inget om. Själv har jag valt att betala en slant varje år för att slippa reklam på min blogg. Det gjorde jag efter att jag fann reklam för en viss djurrättsorganisation i min blogg, där gick gränsen för mig.

Kommentarer
Postat av: TT

Ointressant fakta men min mamma jobbade ihop med mamma Hjertman.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback