Bröderna Rongedal och musiker ...

... såg vi i Gerds trädgård. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, kan inte så mycket om aktuell musik i Sverige. Men det var en himla bra konsert. De spelade musik i ett brett register från Queen, David Bowie till Värmlandsvisan. Dessutom hade de med sig en suverän gitarrist. Han gjorde ett solo som var sååå bra och han kunde gärna ha fått göra mer. Regntunga skyar och andra kolliderande evenmang i närheten gjorde att publiken var för liten, något hundratal räknade jag snabbt till. Det borde ha varit fler som tagit chansen att få höra riktigt duktiga musiker här på hemmaplan.


Kommentarer
Postat av: Marie

Bröderna Rongedal är verkligen jättebra. Det är fart, fläkt och glädje när de uppträder...

Postat av: Trolda

Ja men de är väl MYSIGA! ALLTID glada och så spelar de alltid "svängig" musik! Jag gillar verkligen dem också! =D



Trolda - kramar =D

2011-07-04 @ 18:14:54
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Veiken

Jag förstår att ni hade en härlig kväll. Jag gillar Rongedalarna skarpt! :)

2011-07-04 @ 20:04:29
URL: http://veiken.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback