Vargjakt söndag 14.30

Varg nr tre fälld i Värmland, i Lysvik. tre återstår på licensen.
Övriga Sverige som förut.
Min vargjägargubbe är hemma nu och beklagar att man inte fick spår idag. Det ser ut som om licensen i Värmland kan fyllas innan man hinner få några mer möjligheter här.
Jag fortsätter att rapportera

Undrar just varför just vargen engagerar så starkt bland människor som inte har ont av den, de som är betraktare. Det finns ett antal andra djur i Sverige som är utrotningshotade och ingen bryr sig. Det måste vara något speciellt med just vargen och vad är det, varför är det så ´frestande att älska vargen på avstånd? Jag kan inte begripa det. Är det vinklingen i svenska media? Är det de militanta vargkramarorganisationernas hatpropaganda mot landsbygdsbefolkning, framför allt den jagande delen av dem?

Att människor som betalar för vargens närvaro med sin livskvalitet blir arga och ledsna över sin situation kan jag förstå, men inte de andra.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forsta-vargarna-skjutna-i-varmland_5868723.svd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback