Skidtur på sjön söndag!






Den där julgransdekorationskristyrfärgade kobenta och vilt flax-stakande  figuren där är jag! Overallen är sedan 1980-talet, pjäxorna ungefär samtida likaså skidorna. Fnissar när jag läser blogginlägget från förra året när jag försökte köpa nya pjäxor (de här är murkna och smular sönder!) och den generade försäljaren diskret meddelade mig att såna pjäxor hade man inte haft på många år, så jag kanske kunde söka på Myrorna! Men ett alternativ var att byta bindningar och pjäxor. Fast det har jag inte gjort än. Jag hasar runt och smular.

Sen är jag ju absolut supersvenskt säkerhetsutrustad; isdubbar om halsen, flytväst och säkerhetsavstånd till de bastanta gubbsen. ;-))


Gubben har en mer seriös stil, nedtyngd av ryggsäck och ansvaret för matsäcken.  Hans skidor o pjäxor är nya, men overallen är också 80-tal.
Den bästa beskrivningen är nog att den ser ut som en häst bakifrån, ett sto! Men det syns ju inte här.





Bengt på Döverud träffade vi på en bit ut. Han fiskade förstås och lyckosamt med en liten abborre. Vi är glada att han har kört med fyrhjulingen ute på sjön och plogat väg i år igen. TACK, STORT TACK FÖR DET!!







Vi åkte en tur runt Harhalsen. Gubbarna genade över skogen tillbaka men vi damer spänstade runt halvön tillbaka.


Gubbsen hann före oss och gjorde eld så det var bara att sätta sig till grillning och tedrickning. Jag älskar deras ingefärste, supergott.







Sen bar det av hemåt igen.


När vi kom in i viken såg vi fyra rådjur. De har gott om mat här.
Sammanlagt var vi ute  i fyra timmar  på skidorna på isen. Jag gillar det verkligen när det inte är några backar att klänga i. Och sjöisen är garanterat platt! När jag kom hem ringde jag snäll kollega Gun för att kolla hur man ska stretcha efter en sån tur. Hon kom med flera goda tips som jag genast praktiserade. Tackar för dem!  Jag vill ju inte bli liggande imorgon i träningsvärk. Det känns att jag har använt muskler som inte används annars. En toppenskön dag har vi haft och vackert solsken, bara ett par minusgrader.  När vi kom hem på eftermiddagen vid tretiden så var solen på väg ner. Vi hade då kavat runt sammanlagt drygt en mil.




Kommentarer
Postat av: Selma

Låter skönt!

Postat av: Mia

Jag blir riktigt sugen. Tänk om jag skulle kolla med gubben om mina skidor finns kvar hos honom. Jag tog dem aldrig med mig vid separationen... Jag är urdålig på att åka skidor, många år sedan. Men på slätmark skulle jag väl klara någon km i alla fall...

2011-01-02 @ 19:05:32
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: anna

En så härlig dag!!!



Men jag måste säga att jag är mer än imponerad av din overall..! Samma stuk som Gert Fylkings rosa WCT-träningsoverall! ;)

2011-01-02 @ 21:31:54
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Alla: Helt suveränt! Det är inte WCT men absolut samma rosa färg, tidstypiskt dokument! Jag är stolt bärare av den!

2011-01-02 @ 21:35:05
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Helt ljuvliga foton...måste varit en underbar skidtur.

och sedan sitta och njuta av grilling och en kopp te.

Helt underbart..



När jag var yngre åkte jag mycket skidor,

men sedan jag flyttade till Stockholm så blev det inget mera med det

Saknar det mycket.



Ha det så gott

2011-01-02 @ 21:59:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Suss

ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG att någon skulle få ut mig på en is och definitivt inte på skidor. Jag bara häpnar när jag ser dig komma glidande, att du bara kan! Jag är grymt impad! Bra att du har säkerhetsgrejer med dig, tack och lov för det åtminstone.

2011-01-02 @ 23:55:02
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Marie

Otroliga bilder! Däremot håller jag inte med dig i din beskrivning av dig själv. ;-) Ha det gott idag!

2011-01-03 @ 10:23:47
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Trolda

Åh vilka härliga bilder - ni friskusar!!! =D Och så grillning efteråt....så mysigt! :)



Trolda - godkväll! =D

2011-01-05 @ 19:06:56
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback