Telefonkonversation på vedtema.

Tidningssonen ringde för någon vecka sedan. Jag svarade medan gubben gjorde i ordning hundmat vid diskbänken:

Jag: Hur har Ni det då?
Sonen: Jo tack, Carin har fullt opp med att planera för Ellegalan på fredag.

Jag: Fick Du bilden på maskinen som fadren skickade?
Sonen: Mmmm.... vad är det?

Jag: Det är en huggarvagn, man har den när man hugger ved.
Sonen: Ja ha? Hur funkar det?

Jag: Jo, han har den med sig, bredvid sig i skogen  när han hugger ved. Ja, nära i alla fall. Och så finns det liksom ett långt snöre som han kan dra ut och hämta stammarna med, dom som han har fällt. Snöret styr han från sig själv med en grej.

Gubben (väser irriterat från diskbänken): .......OCH SÅ LASTA!

Jag: Och så kan man lasta på veden på kärran som hänger där bak. Med en kran.

Sonen: Och sen då?
Jag: Jo, sen kör han hem det och kapar upp veden i små bitar och lägger dom i en påse och knyter till. Sen kan han använda höhissen och köra dom där påsarna vart han vill.

 Gubben bryter ihop i diskhon!!

- PAPPHAMMAR!   INGA, DU LÅTER SOM PAPPHAMMAR!!









Kommentarer
Postat av: anne

ÅH!



Det var då till att vara styv i korken!!!;)



Jag tycker du beskrev processen alldeles utmärkt!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback