Släpa benen efter sig ...

... gick inte på gårdagens trekilometrare. Det var snöväder och man måste lyfta på fötterna hela vägen, säger hela vägen, varje steg!. Jag kände att helt nya muskler måste kickas igång igen, såna som förmodligen varit helt förtvinade. Jag var helt slut vid hemkomsten efter varvet runt Liane med taxen. Fast Oskar är lika pigg och fattar inte alls varför han inte fick ge sig efter rådjuren som han kände lukten av både på spår och i vind mellan Blåsåsen och Litorpet.


Det var lite lagom snöfall. På signalordet "Stanna" så stannar han snällt fast han gillar inte att bli fotograferad.


Ibland ställer Oskar upp sig fint, han är snygg! Tycker jag och jag är helt opartisk ;-)


Många benlyft blir det på tre kilometer, otroligt många faktiskt, bara någon droppe på varje ställe. Jag tror han ransonerar så det ska räcka hela vägen.


Egentligen omåttligt söt är Oskar, han är en trivselfaktor.  Man blir glad av honom. Han är alltid glad.


Men i skogen är det en del skare nu, framför allt under tallarna. Det skulle jag ha pratat med min mamma om, om nu funnits i livet. Vi gillade att prata om djur och natur och såna här vardagsfenomen.

Filmtajmen igår blev av men med soppa o utan film. Det funkade inte, den var bara í tysk version.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Jag kan inte annat än hålla med: Mycket söt hund och fina bilder.



Sotis vägrar promenader. Ligger och sover så sött intill mig just nu. Vi är rätt lika, han och jag... Jag måste nog ut och borsta bort snön som kommit under natten. Ingen skottning behövs dock, fick faktiskt nog av skottning i går.



Trevlig trettonafton!

Postat av: Suss

För att uttrycka sig lite avigt: Han är onödigt söt den lille Oskar. En strävhårig tax skulle jag nästan kunna tänka mig att stå ut med, jag har alltid gillat just den sorten. Inget går dock upp mot katter, men det kan knappast vara en nyhet, eller hur? Trevlig trettonhelg på er!

2011-01-05 @ 16:32:43
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Roliga bilder på din söta vovve och det du berättar ;-)

kan tänka mig du blir glad av honom

ha en fin trettondagshelg

2011-01-05 @ 21:24:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback