Friskvård o älgar

Dagens friskvårdstimme med taxpromenad var otroligt efterlängtad. Jag har kommit hem sent varenda dag den här veckan och det har varit för mörkt för att gå ut. Solen försvinner vid 4-tiden på eftermiddagen.

Men idag torsdag har jag schemalagt friskvård så jag ska hinna komma ut medan det är dag.
Det var lite halkigt så jag gick med halkskydden, det är behagligt och man slipper gå och spänna sig för att inte halka.


Oskar stretade på som vanligt och det blev Liane runt, trekilometern.
När jag kom hem från jobbet så satt jag i bilen en stund vid vägen och tog bilder av en älgfamilj som åt av det sly som blev kvar efter Rolands vedhuggning igår. De var inte alls skygga när jag satt i bilen och jag kom nära.



Men nu när jag gick till fots så var de skygga och sprang genast därifrån och kikade ängsligt fram bakom Bastehaget. Det var ko, kalv och en tjur. Alla runda och välfödda.


Kommentarer
Postat av: Ailas

Det där med friskvård på jobbet kan ju vara bra, om det sker på ett vettigt sätt. Vi hade en rektor som försökte schemalägga promenader i samband med lunchen, men det stötte på patrull! Vi menade att det bara skulle skapa ännu mer stress, eftersom man faktiskt ganska ofta behövde t ex kopiera eller göra liknande saker. Tillgång till skolans gym, rabattkort på olika kommunala anläggningar etc tycker jag är mycket bättre. Rör på mig när det passar mig, inte att någon kommenderar.

Postat av: Inga Magnusson

Ailas: Exakt! För mig är det inte friskvård att svettas i en träningslokal eller en simhall. För mig är det friskvård att komma ut och få frisk luft, soljus och rörelse tillsammans med Oskar! Min lille tax är en viktig del i friskvården!

2011-01-14 @ 22:37:12
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Glömde, friskvården för mig handlar om att inte vara i grupp bland andra människor. Jag umgås intensivt med både vuxna och barn hela dagen på jobbet, det är ganska mycket ljud och rörelse hela dagen. Jag behöver tystnaden och ensamheten för att samla mig själv och tankarna.

2011-01-14 @ 22:39:26
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback