Dustbustern ...

...  har äntligen kommit tillbaka, fast i ny form förstås.

Så här var det: För många år sedan kom gubben hem med en dustbuster, en sån där minidammsugare att hänga i ett laddningsaggregat på väggen. Jag minns att jag gormade lite över kostnaden i en ekonomi som då var rätt tajt och undrade över gubbars fallenhet för maskiner i alla sammanhang. Jag tyckte nog att en sopborste funkade lika bra.

Men dustbustern visade sig vara en god investering, den fanns alltid tillgänglig, gick snabbt att ta från väggen och suga upp smulor från golvet eller annat akut. Efter lång och flitig användning,  gick den sönder och vi har inte haft någon på länge och då var den saknad.

 Nu beställde Roland en ny och den sitter prydligt upphängd på väggen. Den här modellen är förresten två i ett; en liten som går att ta loss och en stor som man man håller i där uppe. Den är bra till mattor, har en borste som roterar upp lorten och lampa mitt fram så man ser varenda dammkorn.

 Hoppas den kan bidra till ett renare hus, vi tenderar ju att bli lite bohemiska ibland och prioritera annat än städning. (Om man vill uttrycka förfallet med diplomatiska omskrivningar! ;-))



Ingermaryissa säger att hon inte ser den här bilden. Ser Ni?

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Bilden på den syns tyvärr inte i ditt inlägg

men den verkar intressant

skulle kanske själv skaffa en sådan

Postat av: anne

Bilden syns.



Vi har aldrig haft en sådan, kanske skulle den komma till pass även i detta hus där prioriteringarna liknar era... :)

2011-01-12 @ 07:53:44
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Den syns så bra så.

Jag lovar att kolla tvättmaskinen före varje tvätt... jag visste att dom kan vara där för uppfödaren hittade dem i torktumlaren sovandes ibland.

2011-01-12 @ 08:24:23
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Göran Carlsson

Jag ser bilden alldeles utmärkt

2011-01-12 @ 20:33:00
Postat av: Mia

Ja, nog ser jag bilden. Jag har haft en av modell mindre... men ingen nu... Kanske något för framtiden!? Nja, jag vet inte... min snabeldrake får duga...

2011-01-14 @ 20:12:58
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback